In de klas | maatwerk

Info
Soms loopt het niet zo lekker. In de klas, in je school of misschien zelfs ook wel daarbuiten. Op zo’n moment is het fijn als er iemand is met wie je kunt sparren, iemand die je een spiegel voor houdt, iemand die er is voor jou.
Iemand die met je op zoek gaat wat nou eigenlijk het probleem is. Nou ja, dat ga je zelf doen. Ik stel af en toe een goede vraag waardoor jij aan het denken gezet wordt. 
In dit traject passen ook vragen rondom het gedrag van kinderen. Hoe bied jij als leerkracht dat wat die leerling nodig heeft? 
Tijdens het traject kun je sparren, twijfelen, (be)denken, vragen, verwarren, reflecteren, verwonderen, overleggen, trots zijn, discussiëren, groeien, geroerd zijn en veel lachen.

“Mijn traject met Willemijn was erg positief en prettig. Als coach is Willemijn laagdrempelig en toegankelijk, waardoor je snel een vertrouwd gevoel krijgt. Bij de observaties in de klas merk je dat Willemijn zelf met de voeten in de klei staat en verstand heeft van het onderwijs. Dat maakt het in het nagesprek ook heel fijn, ze weet wat je bedoelt.”
Martijn Maalderink, leerkracht


Voor wie?
Leerkrachten, zij-instromers, leraarondersteuners, intern begeleiders in het primair onderwijs.


Werkwijze

Waar vind je lastig? Op welk gebied zijn er vragen? Op welk gebied of in welke situatie wil je je regie vergroten? Wat werkt juist wel? Op welk gebied wil je je ontwikkelen? Hoe wil je je ontwikkelen? Jouw ontwikkelvraag staat centraal en is het uitgangspunt.
Je kunt denken aan vragen op het gebied van klassenmanagement, interactie, didactiek, groepsdynamiek, communicatie (met ouders) of gedrag van leerlingen wat vragen oproept.

Jouw vraag bespreken we en verhelderen we tijdens een eerste gesprek voorafgaand aan onze samenwerking. 

Als we gaan samenwerken kom ik in de klas en gaan we in gesprek.
Ook coaching on the job en co-teaching behoren tot de mogelijkheden.


Opbrengst

  • Jouw ontwikkelvraag is beantwoord en/of je kunt er door concrete adviezen mee verder.
  • Je ervaart meer regie in je werk in de groep en in je school.
  • Je krijgt input op maat die direct toepasbaar is. Geen ingewikkelde stappenplannen en modellen dus!
  • Je weet wat wel werkt en effectief is in en voor jouw groep en wat ook niet.
  • Je zelfvertrouwen krijgt een positieve boost!
  • Je kijkt anders naar (klassen)situaties en je kijkt anders naar (en achter) gedrag.
  • Na dit traject heb je inzicht in de invloed die jij hebt als leerkracht op het werken in en met jouw groep.
  • Je hebt in beeld wat jouw groep nodig heeft van jou als leerkracht en je hebt inzicht in hoe je kunt voorzien in die behoefte.


Kosten
Elk traject is op maat. Op basis van een eerste gesprek met alle betrokkenen maak ik voordat we gaan samenwerken een passende offerte. 

“De gesprekken met Willemijn waren relaxed, ontspannen en leerzaam. Heerlijk om te sparren en weer het vertrouwen te krijgen over mijn eigen leerkrachthandelen. Ze heeft mij weer laten inzien dat wij het allermooiste en uitdagendste beroep van de wereld hebben!”
Marieke Sondij, leerkracht