Samen(ge)werkt!

Samengewerkt met:
KC De Troubadour – Signum Onderwijs |
SBO Toermalijn – Signum Onderwijs | KC ‘t Schrijverke – Signum Onderwijs | KC de Terp – ATO-Scholenkring | LW Beekmanschool – ATO-Scholenkring | KC de Groote Wielen – ATO-Scholenkring | BS Noorderlicht – ATO-Scholenkring | NCOI | Avans+ | Daltonbasisschool Waterland – De Haagse Scholen | Dommelgroep – VIP | Echt Onderwijs | Koning Willem 1 College | IKC Vindingrijk – Kiem Onderwijs | Bommelerwijs | Franciscusschool – Bommelerwijs | BS De Schakel – Bommelerwijs | Deken Wehmeijerschool – Bommelerwijs | Mgr. Zwijsenschool – Bommelerwijs | Compas College (de Singel) – Kentalis | Klassewerk Den Haag | WE den Hertogschool – SCOH | SO/VSO Zuiderbos | Yuverta vmbo Den Bosch | ZoetZuur Kumpany | Krachtvaardig | Rosabasisschool – Laurentiusstichting | Petrus Dondersschool – Laurentiusstichting | Driessen Onderwijs | Samenwerkingsstichting Kans & Kleur | Maurick College – OMO | Udens College – Orion | Dieze College – Koraal | Floration | SAAM* Scholen | IKC Regenboog – SAAM* Scholen | OBS De Uilenbrink – SAAM* Scholen | OBS De Springplank –  SAAM* Scholen | Het Molenveld – SAAM* Scholen | Kennisland – Beroepsbeeld leraar | Onderwijs van Morgen – Malmberg

 

“Willemijn houdt van haar vak. Dat zie je, dat voel je. Ze kijkt met een frisse blik, stelt de juiste vragen en biedt praktische handvatten. Een fijne coach voor startende leerkrachten!”
Bianca Daniëls, leerkracht (zij-instromer)


 

“Mijn traject met Willemijn was erg positief en prettig. Als coach is Willemijn laagdrempelig en toegankelijk, waardoor je snel een vertrouwd gevoel krijgt. Bij de observaties in de klas merk je dat Willemijn zelf met de voeten in de klei staat en verstand heeft van het onderwijs. Dat maakt het in het nagesprek ook heel fijn, ze weet wat je bedoelt.”
Martijn Maalderink, leerkracht 

 

 

“Willemijn laat je situaties of momenten van  een andere kant bekijken. Je bent dus als het ware zelf aan het reflecteren op je eigen handelen. Niet door het geen wat een leerling doet, maar wat doe jij waardoor de leerling zo reageert. Ik heb daar ontzettend veel aan gehad.”
Suzanne Voorjans, leerkracht

 

 

“Vanaf het moment dat Willemijn aan kwam lopen, voelde ik dat ik bij de juiste coach was. Het warme welkom en de fijne en open gesprekken erna  zorgden hier ook voor. Willemijn heeft mij met tips, adviezen en handvaten ontzettend geholpen. Door heel eerlijk en recht door zee te zijn, heeft zij ervoor gezorgd dat ik stappen in mijn ontwikkeling heb kunnen maken. De rust die ze uitstraalt en haar werkwijze bevielen zeer goed. Een topcoach!”
Ouahiba Haddouti, leerkracht (zij-instromer)

 

“Willemijn heeft zeer veel ervaring met het begeleiden van en onderwijs geven aan leerlingen bij wie de ontwikkeling niet verloopt zoals gehoopt. Willemijn differentieert in pedagogiek en didactiek. Willemijn begeleidt en geeft vorm aan (zeer) complexe groepsprocessen. De passie die Willemijn heeft voor (de diversiteit van) het onderwijs, brengt ze creatief, kundig en enthousiast over op collega’s én mensen buiten het onderwijs.”
Nancy Verreijen, teamleider Zuiderbos 

 

 

“Bij Willemijn is het ‘what you see is what you get’. Duidelijk, eerlijk en realistisch. Zij gaat niet voor minder en kijkt elke keer naar wat de situatie vraagt. Geen vaste stappenplannen. Leren vertrouwen op intuïtie en gevoel. Willemijn is voor mij een toonbeeld van hoe ik elke leerkracht zou willen zien in het onderwijs. Met liefde voor het vak, gaan voor de hoogste kwaliteit zonder zoetsappig te worden. Wat willen we nog meer?”
Bregje Bullens, eigenaar ZoetZuur Kumpany

 

 

“Wie een training krijgt van Willemijn Sas gaat met meer vragen naar huis, dan waar hij of zij mee kwam. Dit in positieve zin! Willemijn inspireert, enthousiasmeert en zet aan tot denken. Dit alles gekoppeld aan de praktijk. Wat heb jij nodig om nu verder te komen? Een feest om mee samen te werken!”
Sandra van der Welle, kwaliteit & onderwijs ECHT Onderwijs



“De begeleiding van Willemijn was super fijn. Ze doorziet snel wat je krachten en valkuilen zijn. Ze geeft positieve, opbouwende feedback. Door middel van hele concrete tips en tricks geeft ze je vertrouwen en geeft ze je het juiste zetje in de rug. Ze geeft je het stukje zekerheid waar je naar opzoek bent als beginnend leerkracht. Ik mocht mezelf zijn, me ontwikkelen, ik ging uitdagingen aan. Ik heb enorm veel van Willemijn geleerd!”
Bregje Schrover, leraarondersteuner Zuiderbos

 

 

“Willemijn is in staat om écht naar kinderen te kijken en in te schatten wat ze nodig hebben. Met die behoeften als uitgangspunt, stelt ze een plan van aanpak op dat ook daadwerkelijk wordt omgezet naar de praktijk. Evidence based, praktisch, toepasbaar en zeer kindvriendelijk!”
Nanneke van Lokven, trainer Bazalt

 

 

“Willemijn gaat voor ontwikkeling, van leerlingen tot collega’s en de gehele organisatie. Zij wordt gedreven door ervaring, visie en sterke normen en waarden. Hierbij gaat Willemijn de dialoog aan, zo simpel en open mogelijk, om samen te kijken naar de ontwikkeling. Geen fratsen, maar eerlijk en direct. Een vakvrouw met een missie.”
Gerben Elissen, ondersteuner passend onderwijs VO de Meierij

 

 

“Het traject met Willemijn heb ik als zeer prettig ervaren. Ik voelde mij erg op mijn gemak en kon mijzelf kwetsbaar opstellen. De gesprekken met Willemijn waren relaxed, ontspannen en leerzaam. Heerlijk om ervaringen te delen, te sparren en haar tips en input voor mijn groep te ontvangen en weer het vertrouwen te krijgen over mijn eigen leerkracht handelen. Super bedankt dat je mij geholpen hebt en mij weer hebt laten inzien dat wij het allermooiste en uitdagendste beroep van de wereld hebben!”
Marieke Sondij, leerkracht Signum Onderwijs

 

 

“Willemijn is een zeer kundige collega. Vanuit haar jarenlange ervaring als groepsleerkracht van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften weet zij professionals te coachen. Ze kijkt hierbij naar de onderwijsbehoeften van het kind, de context waarbinnen het kind zich bevindt en de kracht van de professional. Laatstgenoemde kwaliteit maakt haar uniek. Willemijn gaat naast de professional staan en benoemt concreet gedrag, waardoor de professional inzicht krijgt in beïnvloedbare factoren in relatie tot het kind.”
Marieke Wismans, schoolleider KC de Troubadour

 

“Als er één woord is waarmee ik juf Willemijn kan omschrijven dan is dat timing. Sommige situaties kun je beter door de vingers zien, in andere gevallen moet je juist streng optreden. Soms is het tijd voor ‘n grapje terwijl we soms ook hard moeten werken. Op het ene moment moet je hulp bieden, terwijl het andere moment vraagt om meer ruimte te geven. Achteraf – als oud-leerling sprekende – zie ik dat deze vaardigheid een vak an sich is. Een vaardigheid waarmee juf Willemijn van nature is gezegend.”
Yasmina Aamara, oudleerling – analist financial crime ABN AMRO

 

 

“Willemijn heeft veel kennis en ervaring. Met goede tips en begeleiding weet ik nu bepaalde problemen in de klas te tackelen. Ze heeft mij goed kunnen helpen en ik merk een groot verschil van sfeer in de klas!”
Marijn Schraa, leerkracht ATO scholenkring



“Willemijn Sas heb ik leren kennen als een enthousiaste, gedreven en resultaatgerichte professional met een open persoonlijkheid. Meedenkend, flexibel en een prettige maar ook kritische gesprekspartner met de leerling altijd in het vizier. Luisteren om te begrijpen waar het om gaat is een van haar kernkwaliteiten om tot een passende oplossing te komen. Willemijn heeft uitgebreide ervaring binnen het onderwijs, heeft visie en kan aangedragen oplossingen praktisch vertalen. Ze streeft altijd naar het hoogst haalbare waarbij ze haar coachende kwaliteiten creatief en optimaal benut. Voor haar is het geen probleem om strategisch, tactisch of op operationeel niveau in te stappen. Ze weet verbindingen die nodig zijn uit te lichten of te ontwikkelen.”
Miranda Cossé, eigenaar Krachtvaardig

 

 

‘Bij juf Willemijn durf je jezelf te zijn. Ze leert ons voor onszelf op te komen. We zitten met veel kinderen uit verschillende landen in één klas. We voelen ons echt thuis bij haar’, schreef Yasmina uit groep 6/7 van De Duizendpoot in Den Bosch. 
Al haar klasgenootjes schreven een eigen briefje over deze bijzondere juf. ‘Het voelt alsof ze je moeder is’, schrijft Rachida. Robert schrijft: ‘Ze is een volwassen vrouw, maar ze maakt grappen doet dingen van een normaal kind.’
Groep 6/7, De Duizendpoot – ‘s-Hertogenbosch