In de klas | startende leerkrachten

Info
Diploma binnen! Of je staat ineens als zij-instromer voor de klas. Mooi zo’n nieuwe uitdaging!

In die begintijd als leerkracht komt er een heleboel op je af. Dan is het fijn als er iemand is op wie je terug kunt vallen. Die er is voor jou.
Ik begeleid je en leer je het ambacht, de kneepjes van het vak. Ik geef je het vertrouwen om zelf te gaan vliegen en kijk met je terug als je toch uit de lucht gevallen bent.  Zo krijg je als starter de tijd en het vertrouwen om je te ontwikkelen als leerkracht. 
Tijdens het begeleidingstraject kun je sparren, twijfelen, (be)denken, afkijken, reflecteren, je verwonderen, overleggen, trots zijn, discussiëren, geroerd zijn en veel lachen.

“Willemijn geeft je het stukje zekerheid waar je op zoek bent als beginnend leerkracht. Ik mocht mezelf zijn, me ontwikkelen, ik ging uitdagingen aan. Ik heb enorm veel van Willemijn geleerd!”
Bregje Schrover, startende leerkracht


Voor wie?
Leerkrachten, zij-instromers, leraarondersteuners in het primair onderwijs (met minder dan 5 jaar ervaring).


Werkwijze
Geen leerkracht, leerling of situatie is hetzelfde. Op welk gebied zijn er vragen? Op welk gebied wil je je ontwikkelen? Hoe wil je je ontwikkelen? Jouw ontwikkelvraag staat centraal en is het uitgangspunt.

Je kunt denken aan vragen op het gebied van klassenmanagement, interactie, didactiek, groepsdynamiek, communicatie met ouders, gedrag van leerlingen wat vragen oproept.

Als we gaan samenwerken kom ik in de klas en gaan we in gesprek. Ook coaching on the job en co-teaching behoren tot de mogelijkheden. 

“Willemijn gaat de dialoog aan, zo simpel en zo open mogelijk, om samen te kijken naar de ontwikkeling. Geen fratsen maar eerlijk en direct.”
Gerben Elissen, intern begeleider De Ganzebloem


Opbrengst

  • Jouw ontwikkelvraag is beantwoord en/of je kunt er door concrete adviezen mee verder.
  • Je krijgt input op maat die direct toepasbaar is. Geen ingewikkelde stappenplannen en modellen dus! 
  • Je ervaart meer regie in je werk in de groep en in je school.
  • Je weet wat wel werkt en effectief is in en voor jouw groep en wat ook niet.
  • Je zelfvertrouwen voor de groep krijgt een positieve boost!
  • Je kijkt anders naar (klassen)situaties en je kijkt anders naar (en achter) gedrag.
  • Na dit traject heb je inzicht in de invloed die jij hebt als leerkracht op het werken in en met jouw groep.
  • Je hebt in beeld wat jouw groep nodig heeft van jou als leerkracht en je hebt inzicht in hoe je kunt voorzien in die behoefte.

 

Wil je meer weten? Neem contact op!

 

Terug naar aanbod